Sometin' tO shARe

aku kembali!
kini kembali untuk mengisi tentang diri sendiri, ilmu2, pengalaman diri, dan macam2 lagi!
selamat melayari!
http://www.emailcashpro.com

April 13, 2008

Salah kereta

Alkisahnya ada seorang perempuan yang memang suka minum arak. Satu malam dia balik dalam keadaan mabuk. Kebetulan dalam perjalanan tu,ada sekatan jalanraya. Polis tu pun suruh dia turun dan minta ic.

Prosuder macam biasalah kan. Tiba-tiba, diseberang jalan plak ada kemalangan yang berlaku.Lantas semua polis yang berada kat situ pun bergegas pergi ke kemalangan tersebut.

Perempuan yang mabuk ni pun dalam keadaan yang terhuyung hayang lantas start enjin kereta dan balik rumah seolah-olah macam tiada apa yang berlaku.Dia pun tidur macam biasa.

Pagi esoknya dia dikejutkan dengan kedatangan anggota polis. Lantas polis itu pun bertanya,"semalam pergi mana?" Perempuan itu pun jawab,"tak pergi mana.Duduk kat rumah je." Polis itu pun senyum sambil memandang perempuan itu. "Iye ke?",polis itu memandang sinis.

"Betul encik!!sumpah!!" perempuan berkata penuh yakin. "Habis,yang kat garaj awak ni kereta siapa?" tunjuk polis tersebut. Perempuan itu yang pada mulanya terkebil-kebil akhirnya menggaru kepala. Rupanya dalam keadaan mabuk semalam dia telah tersalah ambil kereta.Rupanya dia telah membawa kereta peronda polis. Akhirnya dia didenda RM2000 dan gantung lesen selama setahun kerana kesalahan memandu dalam keadaan mabuk dan mengambil kereta polis tanpa izin. Padan muka!!

0 comments:

Google